tisdag 22 januari 2013

la maison francaise - franska butiken

En av mina favoritbutiker är den franska butiken la maison francaise. Det finns så mycket godsaker i denna charmiga lilla affär. Paret som driver butiken är riktigt hjälpsamma & trevliga, de tipsar om ostar och vin och håller även härliga provningar. Ska man unna sig något extra i januarikylan, vilket jag tycker att man ska, så finns här god cider, prima macarons och utsökta ostar. Allt från Frankrike så klart. Lets unna sig!







5 kommentarer:

Ulrica sa...

Jag älskar den affären. Laurent är fantastisk! Att stå och prata mat med honom är ett rent nöje.

Katarina sa...

Hej, ja visst är han härlig Laurent. Han brinner verkligen för att missonera de franska smakerna till oss göteborgare :) och alla andra med för den delen..

Nazima sa...

Tack för din hälsning hos mig! Och tack för tipset om denna butik, får kollas upp nästa gång jag är götet!

Kram

Åsa sa...

Ah, en av mina favoritbutiker också! Hörde ni när han var med i Meny P1 i höstas? har inte alltid möjlighet att lyssna på radion när det sänds men hade en dag på, sådär i bakgrunden, och rösten var så välbekant att jag spetsade öronen ordentligt. Och visst var det Laurent som pratade. Går att lyssna på igen på sr:s hemsida:)

Katarina sa...

Åsa, vad kul! Det visste jag inte. Jag får bestämt bege mig in på sr:s hemsida och lyssna på den mysiga franska rösten, tack för tipset!!