tisdag 12 januari 2010

Andrum, vegetarisk restaurang & cafè



Idag åt jag en sen lunch på Andrum. Det var ett bra tag sedan jag åt där. Jag tycker stället är helt okej men inte mer än så. Jag får en liten känsla av skolmatsal när jag är där och varje gång jag har ätit på Andrum så har maten smakat likadant (även ifall det har varit olika rätter). Kanske använder de samma kryddor i alla sina rätter.

Dagens rätt kostar 72 kr. Då väljer man mellan stor tallrik och plockar från buffén och de två varmrätterna samt bröd. Eller soppvarianten då man får välja mellan två soppor samt fylla en liten tallrik från buffèn/varmrätterna och bröd. Buffén är ganska trist: råkost, marinerade bönor etc, inget utöver det vanliga.

Jag valde den första varianten av dagens. Idag var det Moussaka (lite för mkt potatis, för lite ost & aubergine för min smak) och Shahi-paneer ( en indisk gryta med ost, potatis, russin och cashewnötter, jätttegod, krämig & fin). Jag blev glatt överaskat av den indiska rätten som var riktigt god. På Andrum så får man inte ta om. Jag gillar bufféer då man kan småsmaka lite först och sen fylla tallriken med det gottigaste.

Det finns burgare, sallader, bakad potatis med olika röror, efterrättspajer och diverse kakor om man inte vill äta dagens.

Andrum ligger på Östra Hamngatan 19 i Göteborg (nära Gustav Adolfs torg). Öppetider: mån-fre 11-21 lör-sön 12-20

Inga kommentarer: