fredag 16 oktober 2009

tjusig sushi



Visst är det ett riktigt konstverk!

Ibland känns det som att jag äter sushi för att jag tycker att det är så otroligt vackert. Ja, iallafall är det en av anledningarna I början av veckan åt jag lunch på ett nytt sushiställe. Stället heter Sushi Yama och ligger på kungsportsplatsen, mittemot paddanbåtarna. Jag fick intrycket av att stället gick in för att vara lite extra flashigt (där av överpriserna), kändes inte helt avslappnat. Hur som helst var det ingen fel på smaken men jag har aldrig aldrig ätit så små bitar förut. Liten Sushi - 8 bitar 85 kr, Stor Sushi - 14 bitar 125 kr. Eftersom stället är nyöppnat har de ett erbjudande för 39 kr, 4 bitar (fotot), misosoppa och grönt te.

Vill du känna dig lite trendig och betala överpris när du käkar sushi, så gå gärna till Sushi Yama. Annars tycker jag att du kan besöka något annat sushiställe här i Göteborg.

2 kommentarer:

Johan G-port sa...

Har käkat på Sushi Yama, tvärtom man känner sig totalt avslappnad, visst priserna är s.k sthlms priser, men smaken kompenserar samt den grymt proffessionella servicen och super lyxig lokal.

Katarina sa...

Kanske var det snarare så att det var jag som inte var helt avslappnad ;) Visst sushin var god men till det priset förväntar jag mig något utöver det vanliga. Vilket jag tyvärr inte tyckte att jag fick. Varken smaken, lokalen eller servicen var något superextra. Men jag är beredd att ge stället en ny chans, speciellt nu när jag hört så mkt positivt från dig. Bästa sushistället enligt mig är Sun Sushi på centralstationen, smaken, servicen och lokalen. Där känner jag mig riktigt avslappnad :) / Katarina