fredag 16 oktober 2009

Vi längtar...

efter denna spännade meny:

Förrätt

Marinerade betor med gratinerad svensk getost (Katta)

Pilgrimsmussla med potatis & purjolökscreme samt löjrom ( Maria)

Huvudrätt

Anisstekt lamm med rostad blomkålscreme & karljohansvamp, potatiskrokett & rödvinssky

Efterätt

Vaniljkokta päron med nyponsorbe & mandelskum

Vi längtar...

efter vila, samtal, långa promenader och massa god mat därför åker vi till Nääs fabriker, hotell & restaurang lördag till söndag. Så här mitt i terminen är vi båda ganska trötta och känner att vi vill unna oss något som smakar gott både i själen och gommen.

Oj vad vi är nyfikna på maten! Maria har lagt ner mycket tid på att fundera över hur pilgrimsmusslornas smak. Själv har jag funderat en hel del på nyponsorbe. Afternoon tea på lördag och frukostbuffè på söndag ingår. Åh vad jag längar. Kameran har jag packat ner så jag ska försöka föreviga alla godsaker :)

1 kommentar:

Katta sa...

Hurra! Nu har jag trixat och fixat och äntligen verkar det som att det gå att lämna spår efter sig. Katta :)