torsdag 5 maj 2011

dagens lunch kurdisk gryta

Nu har tilltänkta mötesplatsen i röda stugan börjat befolkas så smått om dagarna. Härligt. Kurdiska pensionärsföreningen har träffar på förmiddagarna. Jag hälsade på dem idag. Vilket visades sig bli bingo för min del.

I köket stod fyra män och donade; det hackades, stektes och rördes i en stor stor gryta och jag blev uppassad som bara den. Jag fick inte göra något, jag blev servad med en kopp kaffe, jag fick äran att provsmaka den spännande grytan och efter en halvtimme blev jag bjuden på en fantastisk lunch.



Grytan var rejäl, mustig med många goda och nyttiga ingredienser. Kikärtor, bönor, linser, lök, bladpersilja, mynta, spagetti, buljong och massor av kryddor. Serverades med karamelliserad rödlök och en klick yogurt. Hur gott som helst :)

Inga kommentarer: