onsdag 28 juli 2010

surprise surprise surprise

Så som jag hade längtat. Äntligen skulle jag under mitt stockholmsbesök få njuta av maten på den omtalade koreanska restaurangen Arirang. Jag längtade efter kryddstark kimschi och spännande tofurätter. Jag hade läst deras hemsida, artiklar, recept och tagit del av alla höga betyg restaurangen fått. Jag hade printat ut en karta från internet och kånkat runt med massor av packning (alla boxarna på centralen var fulla) allt för en underbar måltid på Arirang. Men..


snacka om surprise, restaurangen hade sommarstängt :( Sorgligt men sant. Men deras skylt är fin och jag ska äta middag där någongång det har jag bestämt, så det sa!


Istället så hamnade jag utsvulten och något besviken på närmsta pizzeria, där fick jag surprise nummer II. Pizzan som jag beställde var gigantisk och då menar jag verkligen gigantisk.


Surprise nummer III jag upp nästan hela pizzan!

Inga kommentarer: