torsdag 7 oktober 2010

söta vackra svenska ekologiska tomater

De senaste dagarna har jag befunnit mig i en intensiv "tentabubbla". I sådana tider är det mer regel än undantag att unna sig något gott. Och det är faktiskt något jag tycker att man ska, unna sig något gott alltså. I kollektivet knaprades det turkisk peppar i tentatider och den senaste tiden har det blivit choklad i olika varianter för mig. Fast inte denna gång..



..denna tenta har gått i tomaternas tecken. Jag har njutit av dem rakt upp och ner. Mogna, lena, söta tomater har gjort mig sällskap. Tomaterna har gett mig kraft och inspiration! Jag har länge drömt om ett eget växthus där jag kan odla olika sorters tomater. Tänkt att gå ut och plocka tomater när man känner för det och göra en sallad caprese med skivade tomater, en uns strösocker, mozarellaost, färsk basilika, riktigt med fin olivolja eller en tomatsalsa med hackad silverlök, chili, tomat, lime och massor av koriander. Gott Gott!

Inga kommentarer: